الخميس، 29 أبريل 2010

في الفاشوش

هييئ هييئ هييئ    (كصوت النهيق)
هييئ هييئ هييئ
بعد بحث كبير ف قواميس اللغات
بعد تقليب الحاجات والمحتاجات
يعني ايه كده بالحميري النهيئ هييئ هييئ
قالك الاخ الحمار المستكين
لما صاحبه يقوله شي ويقوله لا
لما يجي يضربه ويقوله لا
لما يجي يحمله احماله هو يقوله لا
بس اخونا العربجي معاهوش قاموس
عاش حمارنا طول حياته في الكابوس
قلبه جامد رفضه جاهز
بس سيده مايفهموش
الحماركل اللي قاله في الفاشوش
في الفاشوش
هييئ هييئ هييئ
في الفاشوش

هناك 5 تعليقات:

غير معرف يقول...

جميل قوي وبيعبر عن 80 مليون حمار

Fatma El-Zahraa Mohamed يقول...

هههههههههههه
هو من على الرغم من توقعى
لاتجاه الكتابة
لكن اعجبتنى كتيررا

Unknown يقول...

نهقت هأ هأ هأ
قاصد أقول أنا لأ
قالوا شكله مش فايق
نهقت هيء هيء هيء
نفسي أقول يا خنيق
قال قول كمان، لايق
نهقت هأ هيء هوء
يا اخوانا فكوا الطوق
لكن البعيد سايق
يا خلق متضايق
والله مش طايق
شيلوا البعيد لاحسن
أتجن وارفـ...ـض قوي
أنا لما باتشعنن
ما يهمنيش القوي
يعني محدش قام
جه والله وقت الحريق
بكفاية بقى يا كلام
دلوقتي وقت نهيق
هأ هيء ههئ هأ هيء

Unknown يقول...

معذرة لتأخري يا صديقي، كنت على سفر

خالد علي يقول...

جميلة يا نزار انا بصراحة اشكر ارتجلاتي علي انها سبب في هذه الارتجالات الرائعة